גודש באף, ליחה, סינוסיטיס ונזלת בהריון

גודש באף, ליחה, סינוסיטיס ונזלת בהריון למה זה קורה?

כשלושים אחוז מהנשים בהריון סובלות מאחת מהתופעות הללו, גם אם לא סבלו מכך בעבר. האשם העיקרי בגודש באף בהריון הוא הורמון האסטרוגן שגורם להתנפחות של רקמות ריריות בגוף, בין השאר בתוך האף. בנוסף, בזמן ההיריון ידוע שנפח הדם של האישה ההרה גדל, ולכן כלי הדם הקטנים שבאף מתנפחים אף הם. דבר זה יוצר דחיסות רבה יותר בתוך האף ולהרגשה לא נעימה של אף סתום.
עלייה ברמת האסטרוגן מעלה את כמות הליחה המצטברת במעברי הסינוסים ובתעלות האף רמות ההורמונים הגבוהות בהיריון שגורמות לפעילות יתר של רקמות ריריות בגוף. לעתים הנזלת דולפת באופן חופשי, לפעמים ישנה חסימה שנובעת ממבנה הנחיריים וייצור של נזלת סמיכה יותר, ואז נוצר גודש.

מה עושים  כאשר תרסיסים ותרופות נגד צינון וגודש אסורות בהריון?
הפתרון היעיל ביותר הוא שטיפת האף במי מלח מרוככים עם בקבוק פטנט נזו-פיור (NASOPURE).

תסמינים כלליים
שיעול, נזלת, גודש אף, כאבי ראש, עיניים דומעות, כל אלה ועוד הם תסמיני צינון נפוצים. שיעול וצינון אינם מסוכנים בהכרח אך עשויים להיות מטרידים ולגרום לאי נוחות, אולם אינם מהווים סיכון ממשי לבריאות האם העתידית או לבריאות העובר.
דלקות בסינוסים שכיחות יותר במהלך ההיריון בעקבות גודש אף מוגבר. נשים הסובלות מאסתמה צריכות להקדיש תשומת לב מיוחדת לפעולת הנשימה, במקרים של קשיי נשימה, חשוב לפנות לרופא. שיעול וצינון בדרך כלל נגרמים על ידי וירוסים, אשר לעולם אינם מטופלים באנטיביוטיקה.

טיפול טבעי מומלץ במיוחד
שימוש במי מלח היא אחת השיטות המומלצות ביותר לטיפול בנזלת כרונית שבה קיימות הפרשות רבות הסותמות את דרכי הנשימה של האף וגורמות לסינוסיטיס חוזרת או לשיעול טורדני.
שטיפת האף במי מלח פותחת את דרכי הנשימה ומנקה את ההפרשות ביעילות רבה ומאפשר במידת הצורך לתרופות להגיע למטרתן רירית האף.
אמנם יש מספר תרסיסים מסחריים מוכנים של מי מלח, אבל כתרסיסי אין הם יעילים מספיק ודרושה של תמיסה נוזלית של ממש לשם שטיפה טובה של האף.
כטיפול טבעי מומלץ לשטוף את מערות האף כל בוקר וערב בתמיסת מלח להקלה על תהליך הנשימה הנוצר בעקבות גודש באף. התמיסה קלה להכנה ביתית עם %D7%A0%D7%96%D7%95%D7%A4%D7%99%D7%95%D7%A8-%D7%9C%D7%9C%D7%90-%D7%91%D7%A7%D7%91%D7%95%D7%A7.html”>שקיות מלח מרוכך   נזו-פיור שניתן  להשגה בבתי מרקחת מובחרים.
שימוש במלח שולחן שקונים בחנויות מזון עלולות להכיל עקבות של מוצרי מזון אחרים שנטחנו בעבר במטחנת המלח ועלולות לגרום לאלרגיות אצל אנשים הרגישים לחומרים שונים.

כל המידע והתכנים במאמר זה הם להעשרת הידע של הקוראים בלבד ואינם מהווים בשום אופן המלצות לטיפולים רפואיים כלשהם או תחליף להתייעצות עם רופאים מומחים

×

עגלת קניות